Monday, December 6, 2010

Lewat Masuk Office


Lewat aku masuk opis hari nih....... mana x nya, tetiba bas rapid U82 yang aku naik ke opis tetiba terbakar di bahagian belakang bas tersebut. Cuak gak lah aku. Mana x nya, asap dah penuh satu bas, trus driver bas tuh break kecemasan untuk berenti. Dup dap... dup dap.... jantung aku bergerak laju. Risau gak td.... entah selamat ke tidak aku hari nih... Tawakkal aje lah..... tunggu bas lain punya lah lambat.... tengok jam dah dekat 10.15 am. Sah2 aku lewat masuk opis hari nih.

Sementara dok tunggu bas lain lalu, sempat jugalah berkenalan dengan sorang ustaz nih. Dengan ramahnya aku pun bertanya  "من أين يا أخيsapaku dengan ramah...actually ustaz nih fasih berbahasa melayu rupanya. Namanya Ustaz Abdullah dari Kemboja yang berkelulusan Sarjana Bahasa Arab dari Mesir. Dok cari kat mana Pertubuhan Kebajikan Al-Nida' http://www.al-nidaa.com.my/. Kebetulan opis aku selalu berurusan dengan staff dari Al-Nida' nih. So, aku trus bawak ustaz tersebut ke Yayasan. Kebetulan ustaz nih tengah cari mana-mana tempat yang bertauliah untuk mengajar  اللغة العربية (Bahasa Arab). So, aku tunjukkanlah beberapa silibus pengajian yang turut di tawarkan di Yayasan Ta'lim. Nasib baik Pakcik Din ada masuk opis hari nih. Terus aku mintak tolong Pakcik Din hantar ustaz tersebut ke Al-Nida'. Terima kasih Pakcik Din... jasamu di kenang.....بارك الله فيك

No comments:

Post a Comment